Zprávy


Royal Air Cambodge ukončily činnost

Kambodžská národní letecká společnost Royal Air Cambodge ukončila 16. října 2001 svou činnost. Důvodem byl značný propad počtu cestujících, který nastal po útocích z 11. září. …

Nové letecké spoje v srpnu 2001

Lucemburský nákladní dopravce Cargolux zahájil pravidelné lety do azerbajdžánské metropole Baku (3x týdně B747F). Norské regionální aerolinie Coast Air zahájily 27. srpna provoz na …

Italské SiFly zastavily provoz

Regionální aerolinie SiFly začátkem října zastavila provoz. Společnost již dříve vrátila letoun ATR 42-300 pronajímateli a provozovala jen jeden letoun Fairchild Swearingen Metroliner …

Tragický omyl ukrajinské armády

Letadlo ruské společnosti Sibir letělo 4. října na charterové lince z izraelského Tel Avivu do sibiřského Novosibirsku (let S7 1812). Na palubě letounu je 12 členů posádky a 66 …

Nové letecké spoje v červenci 2001

Air Moldova zahájila pravidelné lety do Říma (2x týdně Embraer RJ145). Švédská regionální společnost City Airlines otevřela linku Linkoping - Göteborg - Manchester. Lauda Air létají …

Nový kanadský low-cost Tango se připravuje na start

Tango je název nové kanadské aerolinie, kterou zakládají Air Canada. Společnost plánuje zahájení z kanadských měst do USA. Název aerolinie vznikl zkrácením „Tan and Go“, což …

Aerolinie: nikdy nebylo tak špatně

Letecká doprava je odvětvím, které nejvíce doplatilo na teroristické útoky z 11. září. Nejtíživěji dolehla tato krize na velké americké letecké společnosti a některé evropské …

Konec Swissairu

V pondělí večer byly oznámeny podrobnosti dohody mezi Swissairem a domácími bankami UBS a Credit Suisse Group. Správní rada Swissairu již dříve přistoupila na podmínky bank. Dvě …

Sabena: krach?

Belgickému národnímu dopravci Sabena hrozí krach. Společnost se již delší dobu nachází v těžké finanční situaci, kterou navíc prohloubily důsledky teroristického útoku na USA. …

Teroristický útok stál již 110 000 pracovních míst

Letecké společnosti se snaží řešit krizovou situaci snížením počtu pracovníků (v USA až o 20 %), rušením nerentabilních linek a vyřazením starších, méně ekonomických typů …