Zimní letový řád KLM Royal Dutch Airlines
29.10.2001 - Evropa
Zimní letový řád KLM Royal Dutch Airlines s platností od 28. října je zredukován o 15 % oproti nabídce z období před 11. září. Avšak u dálkových tratí, zejména u důležitých, k velkým změnám nedošlo a u vybraných spojů dokonce dochází ke zvýšení frekvencí, např. Amsterdam-Johannesburk ze sedmi na deset a do nigerijského Lagosu na sedm letů týdně. Od 28. října bude v platnosti code-sharová smlouva mezi KLM a China Southern Airlines na spojích mezi Nizozemskem a Čínou - KLM bude na spoji mezi Amsterdamem a Pekingem létat 5× týdně a China Southern 2× týdně, KLM expanduje i na trati do Šanghaje (ze 2 na 3 lety týdně).
Boeing 777 společnosti China Southern Airlines. (Foto: China Southern Airlines)
Navíc 1. prosince vstoupí v platnost codesharová spolupráce KLM a Continental Airlines, která efektivně vyřeší přípoje na domácí linky amerického dopravce na straně jedné (zejména v hubech - Houston a Newark, celkem se jedná o spoje do 111 destinací v USA) a evropské linky na straně druhé (zde se jedná o spoje do 55 evropských měst, do nichž létají stroje KLM a jejích regionálních partnerů). Pokračuje i partnerská spolupráce KLM/Northwest Airlines na tratích do Indie: KLM létá denně na lince Amsterdam-Dillí, Northwest denně z Amsterdamu do Bombaje, stejně tak i spolupráce KLM a Malaysia Airlines, došlo dokonce na rozšíření code-share a další reciproční služby na větším počtu leteckých spojů. S dalším svým partnerem, Kenya Airways, je zvažován další postup a hodně bude záležet na vývoji afrického trhu letecké dopravy, zajímavě se také vyvíjí spolupráce KLM a Malévu - lze předpokládat, že bude ještě více rozšířena. KLM také přistoupila k změnám nasazení určitých typů letadel: například na trati Amsterdam-Toronto bude namísto MD-11 operovat Boeing 747-300, do Montrealu namísto MD-11 letoun Boeing 767. V zimním období by měla KLM CityHopper na lince z Amsterdamu do Kolína a částečně i do Stuttgartu nahradit Eurowings, operovat bude nadále také do Brém.