White Paper zveřejněn

21.12.2003 - Evropa



Britská vláda nedávno uveřejnila dokument, který představuje výchozí koncepci pro další rozvoj letišť po celé Velké Británie, především pak velmi problematické oblasti Londýna. Vláda rozhodla pro výstavbu druhé paralelní vzletové a přistávací dráhy na londýnském třetím největším letišti Stansted, které je hojně využíváno především nízkonákladovými aeroliniemi. Po výstavbě této dráhy má pak za předpokladu, že budou splněny přísné hygienické limity, vyrůst třetí runway na letišti Heathrow. Její výstavba je tudíž reálná až v letech 2015 – 2020. Jako záloha pak slouží půda kolem letiště Gatwick, jehož rozvoj ale stále podléhá úmluvě, kterou letiště uzavřelo s okolím, a podle které se Gatwick musí zdržet výstavby další RWY do roku 2019.

White Paper dále počítá s růstem letiště Luton, ale počet drah navyšován nebude, stejně jako nebude postaveno úplně nové letiště v Cliffe. Zelenou dostala další VPD na Birmingham International Airport, což se nedá říct o blízkém East Midlands Airport, kde je povoleno pouze rozšíření terminálů. Plánované letiště v oblasti mezi Coventry a Rugby nebude. Povoleny byly nové terminály na Manchester International Airport a na letišti Liverpool – John Lennon. Na Leeds – Bradford Airport bude prodloužena VPD a navýšena kapacita terminálu. Terminál bude také rozšířen na letišti v Bristolu. Více informací o londýnských letištích naleznete v článku Přeplněné londýnské nebe - Jak dál? v rubrice Evropa.

Témata