Výsledky Delty za 1. kvartál bez hedgingu paliva na nule

24.04.2009 - USA & Kanada



Delta Air Lines oznámily finanční výsledky za 1. čtvrtletí letošního kalendářního roku. Ty v rámci zachování porovnatelnosti s minulým rokem neobsahují konsolidované výsledky Northwest Airlines (NWA). Obě společnosti dokončily svoji fúzi na konci října minulého roku. V rámci současné tíživé situace v letecké dopravě si společnost stála poměrně dobře. Účetní ztráta sice činila více než 794 miliónů dolarů. Při druhém pohledu je však zřejmé, že nejvíce ztratily aerolinie vinou nevýhodného hedginu paliva uzavřeného v minulých letech (až 684 miliónů dolarů). Mimořádné náklady na fúzi s NWA a program dobrovolného odchodu zaměstnanců byly vyčísleny na dalších 101 miliónů. Bez těchto položek by aerolinie vykázaly téměř vyrovnané hospodářství.

Delta Air Lines i tak ale přistoupí k řadě opatření zaměřených na zlepšení hospodářského výsledku. Část iniciativy bude přenesena přímo na cestující na mezinárodních linkách. Ty budou muset od 1. července (s rezervacemi od 21. dubna) platit poplatek ve výši 50 dolarů za druhé odbavené zavazadlo. Aerolinie se dokonce roku chystají uzemnit všech 14 celonákladních letounů Boeing 747-200, jejichž provoz nadále není efektivní. To by mělo eliminovat část ztráty z nákladní dopravy. Delta se bude i nadále snažit o maximalizaci synergií plynoucích z fúze s NWA. Platí také dřívější vyjádření o deseti procentní redukci mezinárodních linek s platností od září 2009. Delta se tak snaží dostat svou nabízenou kapacita na úroveň současné poptávky po letecké dopravě.

Vzhledem k pozitivnímu vývoji cash-flow zůstala celková likvidita společnosti v porovnání s koncem roku 2008 nezměněna, aerolinie tak disponují celkem 5 miliardy dolarů velmi likvidních aktiv. Fúze s Northwest Airlines pokračuje podle plánu a obě letecké společnosti by měly dosáhnout společné provozní licence na konci tohoto roku. Všechny lety provozované NWA jsou nyní nabízeny na internetových stránkách Delta Air Lines. Obě společnosti již iniciovaly cross-fleeting v rámci hlavních mezikontinentálních cílů jako je Paříž, Londýn nebo Frankfurt. Stále probíhá integrace a re-branding jednotlivých kanceláří. Prozatím byl tento proces dokončen v případě 130 letiště včetně hubů Northwest Airlines v Memphisu, Minneapolis/St.Paul a Detroitu.

Témata