Vyšetřovatelé oficiálně potvrdili příčiny havárie Concordu

07.01.2001 - Nová letadla



Vyšetřovatelé potvrdili, že kovový pásek, který zapříčinil havárii Concordu 25. července minulého roku, pochází z letounu americké společnosti Continental Airlines. Francouzský úřad pro vyšetřování leteckých nehod (BEA) poprvé v pátek poprvé oficiálně prohlásil, že kovová součástka, která hrála při červencové katastrofě pochází z letadla DC-10, které startovalo z letiště Charlese de Gaulla 5 minut před osudným startem Concordu.

BEA potvrdil, že kovový pásek roztrhl pneumatiku Concordu, když přes něj při startu. Kusy roztrhané pneumatiky potom proděravěly palivové nádrže na spodní straně křídla. Představitelé letecké společnosti Continental Airlines se vyjádřili, že nemohou potvrdit, že kovová součástka pochází z jejich letadla. protože dosud neměli možnost součástku vidět. BEA však trvá na tom, že součástka skutečně pochází z tohoto letadla, a že byla na letounu namontována 16 dní před havárií v rámci opravy v Houstonu.

Pojišťovatelé Air France, kteří nyní čelí mnohamilionovým nárokům na odškodnění, doufají, že část peněz se jim podaří získat od Continental Airlines. BEA kromě jiného potvrdil, že v průběhu let 1979-1999 Concorde prodělal 6 podobných incidentů, při kterých kousky protržené pneumatiky proděravěly palivové nádrže. Pneumatiky ovšem byly proděravěny celkem 57 x. Z toho dvanáctkrát drobné částečky poškodily křídla nebo palivové nádrže a šestkrát palivové nádrže dokonce proděravěly.

Témata