Třetí A310 ČSA pokřtěn
22.08.2003 - Česká republika
Přibližně hodinu po poledni se ve výše uvedeném terminálu sešli nejvyšší představitelé ČSA, mezi nimiž nechyběl prezident a předseda představenstva Miroslav Kůla, aby za účasti zástupců médií a ostatní pozvané veřejnosti společně s dalšími významnými osobnostmi pokřtili nový Airbus A310-325ET (OK-YAC), a oficiálně mu tak přiřkli jméno Zlín. Mezi tyto významné osobnosti patřil především primátor krajského města Zlín Tomáš Úlehla a Vítězslav Jandák, herec z valašského kraje.
Na otázku, proč byl zvolen zrovna Zlín, během jednotlivých projevů zaznívaly různé názory. Dan Plovajko vše vysvětlil následovně: "Typ Airbus jsme naposledy křtili v roce 1991 a letadla tehdy dostala jména dvou hlavních měst, tedy Prahy a Bratislavy. Dnes, po dvanácti letech jsme hledali město, které je světově proslulé, má historii, je přiměřeně velké a navíc v naší flotile chybí. Zlín perfektně splnil všechny podmínky." Miroslav Kůla zase spatřuje symboliku tom, že Zlín byl do velké míry proslaven podnikatelem Tomášem Baťou, jehož společnost nyní sídlí v Kanadě, kam nejenom vedl první let tohoto letounu s označením OK, ale kam bude tento letoun také často létat.
Poté se svým projevem vystoupil i zlínský primátor, ve kterém jednak popřál novému letadlu především spoustu bezpečných a bezproblémových návratů domů do Prahy a také vyjádřil potěšení nad tím, že bude město Zlín zase trochu známějších i v takových končinách jako jsou Spojené arabské emiráty nebo Srí Lanka. Celý akt stvrdili oba kmotři letadla, tedy ing. Miroslav Kůla a Mgr. Tomáš Úlehla, podpisem do kroniky ČSA a předali si symbolické dary. Ze strany ČSA to byl model letounu A310 a ze strany města Zlína láhev pálené slivovice, se kterou byl následně ještě kromě sektu na výslovnou žádost zlínského primátora nový letoun pokřtěn. Třetím darem, který byl toho dne předán, bylo křídlo z krystalu, které věnoval zástupce Airbus Industrie do rukou Miroslava Kůly, a poděkoval tak, že se ČSA rozhodly zařadit do své flotily další letoun značky Airbus.
Následně se celá společnost odebrala na plochu před terminál Jih 2, kde již byl v plné své kráse přistaven letoun, kvůli kterému se tam všichni sešli. Ten byl v té chvíli obklopen vybavením pozemních služeb a vše vypadalo, jako by byl zrovna odbavován. Přítomní tak měli možnost shlédnout jednotlivé procedury, bez kterých žádná komerční linka neodstartuje. Hned po vykonání samotného křtu byl veřejnosti zpřístupněn interiér letadla, kde byl největším lákadlem cockpit letounu, jehož návštěvu si nechal ujít jen málokdo.
Samotný letoun byl již 7. června dodán ČSA s ještě stále platnou francouzskou registrací F-OHPX, pod kterou jej provozovaly AirCalin. Původně však byl součástí dodávky několika strojů tohoto typu pro dnes již neexistující švýcarský Swissair a díky tomu ještě teď je možné v částech letadla, které nejsou určené pro cestující jako je například kuchyňka, vidět loga tohoto dopravce. Z pohledu cestujících je však všechno standardizováno s ostatními stroji tohoto typu ve flotile ČSA. Komfortu tohoto letadla si mohou užívat především na dálkových linkách, které už tradičně končí na severovýchodním pobřeží Severní Ameriky a na Srí Lance, kam se létá přes Dubaj. Právě zařazení třetího dálkového letadla umožnilo ČSA navýšit počet letů do Toronta a Montrealu a vrátit se na letiště na newyorské letiště Newark. Od zimního letového řádu pak má ještě dojít k zvýšení frekvence na lince do Kolomba ze dvou na tři lety týdně.
Nezbývá něž popřát poslednímu přírůstku ve flotile ČSA hodně bezproblémových letových hodin a jeho provozovateli spoustu spokojených zákazníků.