SN Brussels Airlines dnes na startu
25.02.2002 - Evropa
Již před časem se společnost DAT - Delta Air Transport, která převzala část aktivit bývalé belgické vlajkové společnosti Sabena, rozhodla, že co nejrychleji dojde k zavedení nové corporate identity včetně nového jména aerolinie. Z více než 50 návrhů nového "vzhledu" byl 15. února vybrán společný návrh Pentagone a Minale Design Strategy, specializujících se mj. na re-branding firem. V týž den bylo oznámeno, že SN Brussels Airlines bude novým názvem společnosti. Ten má vyjadřovat hlavní cíl: být jedničkou na linkách spojujících Brusel s okolním světem. Kód SN má být připomínkou slavného předchůdce, který tento kód IATA v minulosti používal. Nový design letadel je velmi podobný poslednímu vzhledu letounů Sabeny. Kormidlu stejně jako u Sabeny dominuje velké písmeno S, které nyní upomíná na zašlou slávu belgického letectví. Implementace nové identity bude probíhat postupně. První letoun v barvách SN Brussels Airlines by se na pravidelných linkách měl objevit již dnes. V polovině března by se nový název měl objevit na některých prvcích corporate identity, jako jsou označení kanceláří společnosti, přepážky na letištích, letenky apod.
SN Brussels Airlines chtějí být novátorskou leteckou společností s důrazem na uspokojování potřeb cestujících a kladoucích důraz na přesnost za příznivé ceny. Hlavní cílovou skupinou jsou především obchodní cestující, kterým nabízí spojení z Bruselu do 35 evropských destinací. Časy odletů jsou přizpůsobeny tak, aby bylo možné vykonat obchodní cestu během jednoho dne. Evropská síť má být nadále optimalizována tak, aby co nejvíce uspokojovala potřeby obchodní klientely. Tak například s letním letovým řádem dojde ve spolupráci s VLM (code-sharing) k rozšíření sítě o London City Airport. Pro časté cestující má společnost přichystán vlastní frequent flyer program, míle lze prozatím získávat i u dalších členů bývalé Qualiflyer Group.
V uplynulém týdnu bylo oznámeno rozhodnutí o obnovení provozu do některých afrických destinací. Po krachu Sabeny se spojení řady afrických zemí s Evropou značně ztížilo. Přestože tyto spoje jsou na okraji zájmu evropských leteckých společností, mají právě díky tomu dobrý obchodní potenciál. A tak například Air France nedávno oznámily rozšíření provozu na linkách do střední a západní Afriky ve snaze uspokojit poptávku, která zůstala po krachu Sabeny neuspokojena. SN Brussels Airlines mají zahájit 26. dubna lety na pravidelných linkách do Banjulu, Conakry, Dakaru, Entebbe, Kigali, Kinshasy a Monrovie. O dva měsíce později 26. června bude síť afrických linek rozšířena o další tři destinace - Doualu, Luandu a Yaounde. Na afrických linkách budou létat tři Airbusy A330-300, které budou pronajaty včetně posádek od nově vznikající belgické společnosti Birdy (zakládají ji podnikatelé Georges Gutelman a Victor Hasson, jejichž předchozí aerolinie CityBird skončila koncem minulého roku v konkurzu). Vedení SN Brussels Airlines zvažovalo na afrických tratích spolupráci s bmi - British Midland, které mají v důsledku nižší poptávky na transatlantických linkách nevyužité kapacity velkých airbusů. Nakonec však byla dána přednost belgické společnosti. I přes rozhodnutí provozovat linky do Afriky má být hlavním těžištěm nové společnosti Evropa.
Přes všechnu snahu je zatím společnost ztrátová, nicméně se podařilo splatit státní půjčku ve výši 125 mil euro, jež byla poskytnuta v loňském roce na převzetí některých aktivit zkrachovalé Sabeny. Vytížení letů se nyní pohybuje kolem 40 %, po otevření linek do Afriky se očekává zvýšení o pět procentních bodů. Pro srovnání - konkurenční belgická aerolinka sira Richarda Bransona dosahuje vytížení až 80 %. A právě na tuto společnost se nyní ubírá pozornost - SN Brussels Airlines jednájí s Virgin Express o vzájemném sloučení. Zda dojde k dohodě či ne by mělo být oznámeno koncem tohoto měsíce. Nezbývá než poznamenat, že v případě sloučení, by se průměrné vytížení letadel jistě zvýšilo.