Provozovatelé Concordu doufají, že prokáží jeho bezpečnost
23.12.2000 - Nová letadla
15. prosince se sešli představitelé British Airways a Air France s vyšetřovateli havárie a s představiteli vlády Francie a Velké Británie, aby projednali sérii úprav, kterými by letoun měl projít po tragické havárii v Paříži. V rámci úprav by měla být palivová nádrž vybaveny kevlarovým povrchem podobně jako je tomu u vozů formule 1 a dále by mělo být nahrazeno vedení na podvozku posíleným systémem. I přesto že letouny od havárie nelétají, mechanici je neustále udržují v provozuschopném stavu. Předpokládá se, že několikamilionové investice do zvýšení bezpečnosti letounů by měly přilákat zpět pasažéry. Výše zmíněná schůzka má mimo jiné také za úkol stanovit časový harmonogram prací tak, aby letadla mohla zpět získat certifikát o letové způsobilosti.
Francouzští vyšetřovatelé, kteří zprvu tvrdili, že letoun havaroval kvůli kovovému předmětu na startovací ploše, nyní věří, že palivo letounu se vznítilo buď kvůli elektrickému výboji ve vedení na podvozku a nebo horkým zplodinám proudícím z předního motoru. Představitelé British Airways se vyjádřili, že bezpečnostní úpravy se nebudou týkat jen jejich letounů, ale projde jimi i zbývajících pět letadel ve flotile Air France. British Airways rovněž pracuje na programu prodloužení životnosti letadel, kterým je v současné době 25 let, o dalších 15 let.
Výkonný ředitel BA říká: "Ve vzduchu nebudeme dříve než na konci našeho fiskálního roku (konec března 2001), ale zůstáváme optimisty a věříme, že technická vylepšení budou účinná a nezatíží přitom letadla nadbytečnou hmotností tak, že by to omezilo jejich transatlantický dolet."