Poprvé kiosek odbavil všechny cestující. Na lince do Prahy!
28.05.2004 - Evropa
Odbavení prostřednictvím
samoobslužného kiosku.
(Foto: easyJet)
Středeční večerní linka britské nízkonákladové společnosti easyJet z7nbsp`letiště East Midlands do Prahy se pravděpodobně zapíše do historie. Poprvé byli všichni cestující odbaveni pomocí samoobslužného elektronického kiosku umístěného v odletové hale. Podobná zařízení nejsou samozřejmě již několik let žádnou novinkou, dosud však byla v praxi používány jen pro odbavení cestujících s kabinovým zavazadlem. Nyní odbavily kiosky easyJet všech 108 cestujících na lince EZY 6503 do Prahy včetně těch se zavazadly. Odbaveno tak bylo i 112 kusů zavazadel, jež cestující sami opatřili visačkami vytištěnými kioskem.
Britské ministerstvo dopravy povolilo zkušební nasazení samoobslužných check-in kiosků na letišti v East Midlands od 26. května. Podmínkou je však asistence a pomoc pracovníků společnosti easyJet cestujícím při procesu odbavování. Zkušební provoz by měl trvat několik následujících měsíců, poté by se měly kiosky objevit i na dalších letištích, kde společnost operuje. EasyJet chce zavedením samoobslužných kiosků pro všechny cestující dále snížit své náklady. "Podstata podnikání easyJetu je ve zjednodušování a ve snižování nákladů především zefektivňováním systémů a procesů. Letištní náklady tvoří největší část našich nákladů a my jsme rozhodnuti je snížit použitím stejné filozofie, která byla tak úspěšná v dalších oblastech našeho podnikání," uvedl Ray Webster, výkonný ředitel easyJet.
Jak probíhá samoobslužné odbavení:
- check-in je otevřen dvě hodiny před odletem
- pomocí dotykové obrazovky cestující vyhledá svůj let a rezervaci
- cestující zodpoví na obrazovce bezpečnostní otázky podle standardů britského ministerstva dopravy
- kiosek vytiskne cestujícímu palubní vstupenku
- cestující se zavazadly si vytiskne standardní zavazadlovou přívěsku, kterou sám připevní na zavazadlo, zavazadlo pak odnese k pásovému dopravníku zavazadel