Obchodní model easyJet u kina easyCinema neuspěl

05.06.2006 - Evropa



easyCinema Stelios Haji-Ioannou, zakladatel nízkonákladové společnosti easyJet oznámil, že jeho společnost easyCinema po třech letech uzavře své jediné nízkonákladové kino v Milton Keynes u Londýna. Kino mělo napodobit model společnosti easyJet, rezervace vstupenek probíhala přes web, ceny vstupenek začínali na nízkých cenách a s rostoucím zájmem diváků rostla i cena vstupného. Již od otevření se však kino potýkalo s problémy, nápad promítat filmy za méně než 20 pencí se vůbec nelíbil filmovým distributorům, kteří odmítli kinu pujčovat nové filmy a tak kino bylo nuceno promítat starší tituly. Z tohoto důvodu o návštěvu kina nebyl mezi diváky příliš velký zájem a další plánováná kina v jiných britských městech nakonec nebyla nikdy otevřena. EasyCinema bude v budoucnu provozovat pouze internetovou půjčovnu DVD.

Stelios Haji-Ioannou se po úspěchu easyJetu pokusil přenést obchodní model letecké společnosti i do dalších oborů. Londýnské letiště Luton tak spojují s centrem Londýna mikrobusy společnosti easyBus, kolem evropského pobřeží plují výletní lodě easyCruise, telefonní hovory ve Velké Británii nabízí virtuální operátor easyMobil, první dva hotely provozuje společnost easyHotel, síť internetových kaváren easyInternetcafé nabízí připojení na internet, pro muže jsou připraveny hodinky easyWatch či pánská kosmetika značky easy4men. Přes velké množství společností a značek patřících do easyGroup se nejvíce prosadila a stále má největší úspěch letecká společnost easyJet, která stála na počátku celé skupiny.

Foto: easyGroup

Témata