Německá aerolinie flyvbird bude létat s Tecnam P2012 Traveller
08.05.2023 15:39 - Evropa
Italský výrobce letadel Tecnam oznámil uzavření partnerství s německým start-upem flyvbird. V rámci tohoto partnerství dodá německému dopravci letadla Tecnam P2012 Traveller a P2012 STOL. Počet letadel, které má výrobce dodat nové regionální aerolinii nebyl zveřejněn.
Tecnam P2012 Traveller je dvoumotorové vrtulové letadlo určené k přepravě devíti cestujících na krátkých linkách. Cestovní rychlost letadla je 320 kilometrů za hodiny a dolet 1760 kilometrů. První let se uskutečnil v roce 2016. V roce 2018 letadlo získalo typovou cetifikaci od EASA a o rok později od FAA.
Regionální letadlo Tecnam P2012 Traveller (foto: Tecnam)
Při konstrukci letadla společnost Tecnam kladla důraz na co největší jednoduchost, vysokou spolehlivost a nízké náklady na údržbu. Letadlo má být náhradou za starší typy Cessna 402, Britten-Norman BN-2 Islander. Konkurenčním typem je Quest Kodiak, který je určen rovněž pro devět cestujících.
Německý start-up Flyvbird sídlící nedaleko Mnichova se prezentuje jako inovativní letecká společnost, která se chce zaměřit na regionální letiště. Svým inovativním „algoritmickým“ přístupem chce být alternativou k tradičním způsobům dopravy. Blíže tento přístup přiblížil v rozhovoru s německým serverem Aerotelegraph obchodní ředitel společnost Anton Lutz.
Flyvbird nemá mít přesný letový řád. Počítače společnosti vytvoří na každý den nový letový plán. Lutz uvedl příklad pasažéra hledajícího přepravu z francouzského Limoges do italské Modeny. Ten má možnost letět s Air France s přes Paříž do Boloně, což trvá šest až sedm hodin nebo jet autem deset hodin bez zastávky. V případě, že by přešel do aplikace Flyvbird, výpočetní systém by mu mohl udělat nabídku na požadovaný den a čas. Na rozdíl od běžných leteckých společností by let neměl přesný čas odletu a příletu, společnost by pracovala s časovými okny, v rámci nichž by přeprava proběhla. Flyvbird rovněž nezaručuje, že se bude jednat o přímý let.
Síť linek Flyvbird by byla velmi flexibilní, měnící se na denní bázi podle poptávky zákazníků. Zakladatelé společnosti si myslí, že tento přístup je správný pro malá letiště a linky s malou poptávkou. Díky tomu by cestující mohli letět i na letiště, která nemají žádné letecké spojení.
Společnost koncem loňského roku uváděla, že provoz zahájí ještě letos. Zprvu by chtěla létat s pěti až deseti letadly, která by obsluhovaly stejný počet destinací. Problém se sloty chce obejít tím, že se zaměří na malá nedostatečně obsluhovaná letiště.