Michael O’Leary volnou letenku Wizz Air nechtěl

27.07.2012 - Evropa



Pokud na tiskovou konferenci Ryanair přijde Michael O’Leary lze obvykle očekávat nějaké pobavení. Šéf Ryanairu se rád na setkáních s novináři objevuje v tričkách s nápisy, dělá grimasy do objektivu fotoaparátů a obvykle pronese i něco trochu šokujícího. Nejinak tomu bylo tento týden ve Varšavě. Michael O’Leary v pozvánce pro novináře avizoval, že by se rád tiskové konference zúčastnil v růžových plavkách, tedy pokud mu to management hotelu Mariott, kde se setkání s žurnalisty konalo, dovolí. Marketingový mág Ryanairu tak reagoval na akci konkurenční společnosti Wizz Air, která minulý týden po dva dny odměňovala cestující, kteří přišli na nové varšavské letiště Modlin v růžových plavkách, volnými letenkami. O’Leary nakonec přišel na tiskovou konferenci v džínách a ve sportovním tričku s nápisy Modlin a Ryanair a polským znakem. Po několika minutách k O’Learymu přichází „Bart“, maskot konkurence v růžových barvách s tím, že mu předává poukaz na bezplatný let s Wizz Air z nového varšavského letiště Modlin, do kterékoliv z dvaceti létaných destinací. O’Leary se snaží situace využít, maskotu bere růžovou paruku a nasazuje si jí na hlavu. Nabízenou poukázku na letenky si O’Leary vezme, ale vzápětí jí trhá s tím, že skutečně nejlevnější letenky má Ryanair.

Maskot Wizz Air na tiskové konferenci Ryanair
Bart, maskot Wizz Air, přichází na tiskovou konferenci Ryanair
(foto: Wizz Air)
Maskot Wizz Air na tiskové konferenci Ryanair
Bart a Michael O’Leary pózují novinářům, šéf Ryanairu prohlašuje, že konkurence nedokáže být levnější (foto: Wizz Air)

Wizz Air i Ryanair zahájily tento měsíc provoz z nově otevřeného varšavského letiště Modlin. Ač to nebylo v minulosti příliš zvykem, obě společnosti se na některých tratích pustily i do přímé konkurence. Ostrý souboj se projevil cenovou válkou, kdy se aerolinie vzájemně triumfují, která bude mít levnější letenky. Tento týden přišel Ryanair v poslední době s nevídanou nabídkou letenek začínajících na jednom polském zlotém, tedy v přepočtu přibližně na šesti korunách. Michael O’Leary prohlásil, že pokud Wizz Air nabídne letenky za zlotý, Ryanair zlevní na 50 grošů. Z tohoto cenového souboje obou dopravců samozřejmě profitují především cestující.

Témata