Maersk Air Cargo má ve flotile první Boeing 777F

21.07.2024 14:34 - Evropa



Dánská letecká společnost Maersk Air Cargo zařadila do své flotily první nákladní Boeing 777F. Letadlo registrace OY-MAC přistálo minulou sobotu na letišti v Billundu po dodávacím letu ze Spojených států. Jedná se o první ze dvou letadel Boeing 777F, které aerolinie u objednala u amerického výrobce v roce 2021. Druhý stroj má být dodán do konce tohoto čtvrtletí.

První Boeing 777F společnosti Maersk Air Cargo (foto: Maersk Air Cargo)

Společnost Maersk Air Cargo uvedla, že Boeing 777F bude nasazovat na nákladní linku z Evropy do čínského Chang-čou, na které bude létat zprvu třikrát týdně, později až šestkrát týdně. Nový typ bude znamenat vyšší kapacitu na těchto spojích, aerolinie očekává také rychlejší odbavení na cílových letištích.

„Díky tomuto kroku vstupujeme do první ligy nákladní letecké přepravy,“ uvedl šéf společnosti Lard Jordahn s tím, že Boeing 777F přepraví dvakrát více nákladu než nyní užívané Boeingy 767F.

Ceremoniál převzetí nového Boeingu 777F od amerického výrobce (foto: Maersk Air Cargo)

Flotila Maersk Air Cargo se dosud skládala z dvaceti nákladních Boeingů 767F. Letecká společnost, která je součástí dánské logistické skupiny AP Moeller-Maersk, byla založena v roce 1987 jako Star Air a do skupiny začleněna v roce 1993. Před dvěma roky došlo ke změně názvu na Maersk Air Cargo.

Historie AP Moeller-Maersk sahá až do druhé poloviny 19. století, kdy dánský námořník Peter Mærsk Møller si pořídil první parník. Před 2. světovou válkou byl Maersk již vedoucí přepravní společností v Dánsku. Po válce začala firma expandovat do zahraničí, od 70. let její růst zrychlil díky zavádění kontejnerových lodí. Nyní je AP Moeller-Maersk podle výtlaku svých lodí druhou největší lodní společností na světě (za rejdařstvím MSC). Ambicí firmy je být globálním integrátorem, který je schopen zajistit přepravu nákladu bez ohledu na typ dopravního prostředku.

Témata