Lufthansa plánuje přestat létat z Mnichova do Paderbornu

28.11.2024 08:20 - Evropa



Podle včerejší tiskové zprávy letiště Paderborn/Lippstadt plánuje koncem května příštího roku letecká společnost Lufthansa opustit toto letiště obsluhující přilehlá města Paderborn se 155 tisíci obyvateli a Lippstadt s necelými 70 tisíci obyvateli. Aktuálně létají 90 místné CRJ 900 Lufthansy z Paderbornu do Mnichova 2x denně. V rezervačním systému Lufthansy na červen dokonce stále figurují tři lety denně, s odlety v 6:05, 9:25 a 16:40 z Paderbornu a odlety v 7:50, 15:00 a 22:30 z Mnichova. Podle dostupných údajů létají letadla do Mnichova z Paderbornu relativně vytížená, 60% cestujících míří do Mnichova, 40% pak přestupuje na návazné lety Lufthansy. Velká část z přestupujících směřovala do Frankfurtu. Tyto údaje ovšem nevypovídají o ziskovosti linky, která zřejmě v poslední době trpí na jedné straně stoupajícími náklady na německých letištích, včetně odletové daně a na druhé straně současnému prudkému poklesu zájmu o obchodní cesty ve srovnání s roky před pandemií.

Informace o plánovaném konci linky Mnichov-Paderborn potvrdila též podle deníku Aerotelegraph.com i mluvčí Lufthansy. Podle letiště Paderborn se však formuje iniciativa regionálních politiků a místních firem, jejímž cílem je ještě letos založit vlastní společnost, která by od června 2025 provozovala linku do Mnichova. Založením nové letecké společnosti je pověřen Christoph Plass, generální ředitel společnosti UNITY, která sídlí v průmyslovém areálu letiště, a viceprezident Průmyslové a obchodní komory Východního Vestfálska. „Hospodářství v našem regionu potřebuje regionální spojení s mezinárodním uzlem. Jako podnikatelé chceme využít této jedinečné příležitosti k rozvoji vlastní obchodní linie,“ říká Plass. Společnost provozující lety má být založena v blízké budoucnosti, aby mohla jednat s Lufthansou a jejími potenciálními partnery.

Litujeme tohoto rozhodnutí, které nemá nic společného s naším letištěm. Na druhou stranu nás velmi potěšilo, že vznikla soukromá iniciativa, která bude v budoucnu sloužit spojení s Mnichovem. Tyto aktivity budeme i nadále z celého srdce podporovat,“ zdůrazňuje Christoph Rüther, předseda dozorčí rady letiště.

Pokud by letiště v Paderbornu/Lippstadtu, které v minulosti pokořilo i metu jednoho miliónu cestujících ročně (v letech 2008 a 2010), skutečně přišlo o linku do Mnichova, ztratilo by tak své jediné spojení do přestupního uzlu. Z letiště by po odchodu jediného síťového dopravce fungovaly pouze sezónní spoje, především do Antalye (Corendon, Freebird, Pegasus a SunExpress) a na Mallorku (Eurowings, Freebird, Ryanair). Cestující z oblasti Paderbornu by tak museli nejprve cestovat autem na blízké letiště v Dortmundu (1h a 90km jízdy), respektive Hannoveru (1,5h a 150km jízdy) či do Düsseldorfu (2h a 170km jízdy).

letecký pohled na letiště v Paderbornu/Lippstadtu, říjen 2008 (autor: Th123, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-3.0 )

Témata