Lufthansa bude v Dusseldorfu bázovat letadla A340-300

18.08.2007 - Evropa



Německé aerolinie Deutsche Lufthansa oznámily, že budou na mezinárodním letišti v Dusseldorfu bázovat tři letouny Airbus 340-300. Ty tak na dálkových linkách do New Yorku a Chicaga nahradí v současnosti provozované business jety společnosti Privat Air. Do dálkové sítě linek navíc bude nově zahrnuto i Toronto. Tento krok je podle tiskové zprávy reakcí na velký zájem o transatlantické lety, který mnohdy překračoval možnosti letadel Boeing 737 BBJ, které nabízely pouze 48 sedadel v obchodní třídě. Letadla Airbus 340-300 jsou upravena pro osm míst v první, 48 míst v obchodní a 165 míst v ekonomické třídě.

Dálková letadla byla doposud bázována pouze na dvou německých letištích ve Frankfurtu nad Mohanem a Mnichově. Tato letiště fungují již řadu let jako frekventované huby. To se v příštím květnu změní a po jejich bok se zařadí i Dusseldorf, i když v mnohem menší míře. Toto mezinárodní letiště je třetím největším v Německu a leží uprostřed rozsáhlé spádové oblasti. New York bude nalétáván denně, Chicago šestkrát týdně a Toronto pětkrát týdně. Síť dálkových destinací by se přitom mohla i nadále rozrůstat. Lufthansa v příštím roce převezme sedm nových velkokapacitních letadel.

Spolupráce aerolinií Lufthansa a Privatair je velmi úspěšná i v případě Mnichova. I zde budou letadla BBJ nahrazena dálkovými letadly. Vzájemná spolupráce ale rozhodně nekončí. Letouny BBJ se přesunou na novou ranní linku z Frankfurtu do New Yorku. Ta má odlet naplánovaný na 8:15 s příletem do New Yorku již v 11:45. První let této linky určené výhradně obchodní klientele se uskuteční 27. října 2007. Obě společnosti pak podle svých slov pracují na otevření i dalších linek.

Lufthansa tak pomalu opouští tzv dual-hub strategy. Cestující budou moci nově Dusseldorf využít i jako přestupní bod. V Severní Americe bude přílet linek vhodně načasován pro návazné lety aliančních partnerů. Cestující navíc mohou využít také kombinaci letů s přestupem v Curychu a do menší míry i v Ženevě. To je možné vzhledem k integraci Swiss International Air Lines do Lufthans Group.

Lufthansa tak reaguje na sílící konkurenci, která stále častěji nabízí německým cestujícím mezikontinentální lety i z jiných měst než Frankfurtu a Mnichova. Například LTU nedávno oznámily expanzi dálkových linek z Dusseldorfu a zcela nová spojení z Berlína, odkud budou letadla LTU létat do Bangkoku a New Yorku. Lufthansa přitom již jednou provozovala linku Berlín – Washington, její provoz byl ale po 11. září 2001 ukončen. Velmi úspěšná je také linka aerolinií Emirates, které denně létají na trase Dubaj – Hamburk – New York/JFK.

Témata