I přes kritiku nákladů v Německu přidává Ryanair další spoje

10.12.2024 08:50 - Evropa



Marketingové oddělení společnosti Ryanair nevynechá žádnou příležitost ke kritice vysokých nákladů a poplatků v Německu. Například jen německá odletová daň byla k 1.květnu letošního roku navýšena na 15,53 euro za pasažéra pro odlety do evropských zemí, 39,34 euro pro lety na Kavkaz, Blízký východ a sever Afriky. Na odletech do všech ostatních zemí světa činí odletová daň 70,83 euro. Německo tak důsledně sleduje svoji zelenou politiku snížení emisí CO2. Ryanair ovšem v reakci na růst nákladů v Německu teatrálně redukoval o pětinu kapacity v Berlíně, úplně se stáhl z Lipska, ale přitom nyní bez větší mediální kampaně přidává linky do jiných míst Německa.

Ryanair se přitom příští rok vrací hned se třemi novými linkami do Lübecku, 220 tisícového města na severu Německa ve spolkové zemi Šlecvicko-Holštýnsko. Jenže pro letiště je též významné, že leží pouhých 70 kilometrů a 50 minut jízdy od druhého největšího města Německa - 1,9 miliónového Hamburku. Samotné letiště v Lübecku se někdy snaží samo sebe označovat jako sekundární letiště u Hamburku, jako "Hamburk Lübeck". A protože kvůli oznámenému navýšení poplatků na letišti v Hamburku neúměrně více než je inflace plánuje na tamním letišti příští rok významně omezit svoji nabídku hned několik hráčů jako je Eurowings či easyJet, zdá se být krok Ryanairu spustit nové linky do Lübecku jako logický. Na letiště do Lübecku totiž plánuje Ryanair zavést na jaře následující spoje:

  • Londýn-Stansted, 3x týdně od 1.4.
  • Málaga, 2x týdně od 31.3.,
  • Palma de Mallorka, 3x týdně od 30.3.,

Pro letiště v Lübecku, které ještě v roce 2005 odbavilo přes 715 tisíc cestujících, avšak loni pouze jen 168 tisíc, je to velmi vítaná změna. Můžeme spekulovat, ale je velmi pravděpodobné, že management letiště nabídl Ryanairu jistě nějaký balíček výhod. Letos totiž z Lübecku létalo pouze pět sezónních linek ke Středozemnímu moři provozovaných společností Sundair a pravidelných charterových letů na Gran Canarii provozovaných společností Smartwings.

Druhým místem v Německu, kde Ryanair plánuje překvapivě posílit, je letiště Münster/Osnabrück na severozápadě Německa, ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko. Toto letiště leží mezi městy Münster (322 tisíc obyvatel), Osnabrück (167 tisíc obyvatel) u městečka Greven (38 tisíc obyvatel). Současně ovšem letiště leží jen 90km a jednu hodinu jízdy od města Dortmund (595 tisíc obyvatel), které je součástí obří aglomerace Porýní a Porúří s přibližně 10 miliony obyvatel. Pro Ryanair není letiště Münster/Osnabrück neznámé, letos odtud provozoval celoročně lety do Alicante a na Mallorku. Sezónně pak ještě na Korfu a do Zadaru. Nově plánuje Ryanair létat z Münsteru/Osnabrücku i do:

  • Londýna-Stanstedu, 3x týdně od 30.3.,
  • Málagy, 2x týdně od 1.4.

Letiště Münster/Osnabrück loni odbavilo necelý 1 milion cestujících, má řadu sezónních spojení k moři a navíc i pravidelné spojení do přestupního hubu Lufthansy v Mnichově.

Boeing 737 MAX 8-200 společnosti Ryanair, září 2024 (autor: André Gerwing, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0)

Témata