Egyptair obnovil přímé letecké spojení mezi Prahou a Káhirou

11.07.2024 17:17 - Česká republika



Letecká společnost Egyptair zahájila pravidelné lety mezi Prahou a Káhirou. V úterý 9. července v 15:37 přistál na Letišti Václava Havla Praha Boeing 737-800 (registrace SU-GEH) a obnovil tak po třináctileté pauze přímé letecké spojení mezi hlavními městy Česka a Egypta.

Boeing 737-800 společnosti Egyptair na zahajovacím letu v Praze (foto: Letiště Praha)

Nová linka bude provozována třikrát týdně s odlety z Prahy každé úterý, čtvrtek a v neděli v 16:20. Přílet linky MS790 na hlavní káhirské letiště je v 20:55. V opačném směru jsou odlety linky MS789 z Káhiry ve stejné dny ve 12:20, v Praze linka podle letového řádu přistává v 15:20.

Egyptair na linku bude nasazovat Boeing 737-800 s kapacitou 154 cestujících. Kabina letadla je rozdělena do dvou tříd: v přední části je business class s 16 sedadly, za ní následuje ekonomická třída se 138 sedadly.

České zastoupení Egyptairu inzeruje zpáteční ceny letenek do Káhiry od 8700 korun. Na webu egyptského dopravce lze rezervovat letenky do Káhiry za o něco vyšší ceny, během letních měsíců jsou zpáteční letenky k dispozici přibližně od 10 tisíc korun. V byznys třídě stojí zpáteční cesta od 25 tisíc korun.

Nová linka Egyptairu vedle letů do samotné Káhiry přináší rozšíření možnosti letů do dalších měst v Egyptě, v Africe a do vybraných cílů na asijském kontinentu. Dá se očekávat, že egyptský dopravce přijde s nabídkou atraktivních tarifů pro lety z Prahy s přestupem v Káhiře do dalších destinací.

Pohled na hlavní město Egypta z Káhirské citadely (foto: Tomáš Hampl)

Absence přímého leteckého spojení mezi Prahou a Káhirou byla poměrně nepřirozená vzhledem k dlouhé tradici letů mezi oběma městy. ČSA začaly pravidelně létat do Káhiry již v roce 1947. Linka byla tehdy provozována jednou týdně s mezipřistáními v Římě a v Aténách. V roce 1962 pak začala létat z Káhiry do Prahy také společnost United Arab Airlines (tehdejší název Egyptairu), která na linku, jež pokračovala dále do Moskvy, nasadila tehdy moderní letadla DH104 Comet 4C. Od konce 60. let pak společnost provozovala lety do Prahy již jako samostatnou linku. V 70. letech pak Egyptair již pod současným názvem nasazoval na pražskou linku rovněž své Boeingy 707, ale také Iljušiny Il-18 a Tupolevy Tu-154. V roce 1976 egyptský dopravce ukončil své pravidelné lety do Prahy.

ČSA létaly mezi Prahou a Káhirou nepřetržitě až do roku 2011, kdy byl provoz linky po více než šedesáti letech ukončen. Letecké spojení do Káhiry bylo zastaveno v rámci rušení linek v tehdejším letovém řádu ČSA. Od té doby Praha přímé letecké spojení s Káhirou neměla a cestující museli využívat spojení s přestupem ve třetích zemích. Vloni v srpnu česká letecká společnost Smartwings oznámila, že zahájí pravidelné lety z Prahy do Káhiry. Přestože aerolinie získala potřebná přepravní práva, start letů se vloni v listopadu nekonal. Smartwings od plánu létat do egyptské metropole upustil s odůvodněním slabé poptávky.

Egyptair se pravidelně začal opět objevovat na pražském letišti již dříve. Egyptská společnost totiž v roce 2021 otevřela pravidelnou linku spojující Prahu s egyptským letoviskem Hurghádou. Dnes již neexistující linka Egyptairu byla provozována dvakrát týdně letadly Airbus A220-300.

Neodmyslitelnou součástí Káhiry je také řeka Nil (foto: Tomáš Hampl)

Témata