Eberhart, Maggio a Trestl mají nyní za úkol začlenit ITA Airways do skupiny Lufthansa

20.01.2025 10:50 - Evropa



Minulý týden v pátek nakonec po drobném odkladu na poslední chvíli z pondělka na pátek přeci jen došlo k dlouho plánované transakci, kdy skupina Lufthansa vložila kapitálový vklad 325 miliónů euro do společnosti Italia Trasporto Aereo (ITA) Airways a získala za něj menšinový podíl 41 % akcií ITA Airways. Společnost ITA Airways má v současnosti flotilu 99 letadel a zaměstnává 5000 zaměstnanců. V roce 2024 přepravila ITA přes 18 miliónů pasažérů. V souladu s dohodou s italskou vládou může dále skupina Lufthansa v dalších dvou krocích převzít 90 % společnosti a později pak společnost celou. Podle generálního ředitele skupiny Lufthansa, Carstena Spohra, ovšem není letos další navyšování podílu ve společnosti v plánu. Nicméně dlouhodobým cílem skupiny Lufthansa je stát se stoprocentním vlastníkem. S italskou vládou je za tuto transakci předem dohodnutá cena 829 miliónů euro. Lufthansa má na dokončení transakce čas až do roku 2033.

Nyní se však Lufthansa nejdříve soustředí na postupné začlenění ITA Airways - pátého síťového dopravce do svých struktur, neboť již dříve Lufthansa odhadla, že by díky synergiím mohla ušetřit významné částky. Řím-Fiumucino se tak má stát po Frankfurtu, Mnichovu, Curych, Bruselu a Vídni v pořadí šestým přestupním uzlem skupiny Lufthansa.

Těsně před koupí podílu jmenovali zástupci italského státu Jörga Eberharta, dosavadního šéfa koncernové strategie skupiny Lufthansa, do pozice generálního ředitele ITA Airways. Eberhart též v minulosti osm let vedl severoitalskou dceřinou společnost Lufthansy, společnost Air Dolomiti. U té se očekává, že se změnou vlastníka ITA Airways, začne provozovat přípojné lety i do uzlu ITA Airways v Římě. Padesátičtyřletý Eberhart byl rovněž jmenován členem pětičlenné správní rady, kde si prostřednictvím členů zatím italský stát ponechává vliv na strategická rozhodnutí společnosti ITA Airways. Ještě pro zajímavost - Eberhart vlastní pilotní licenci na typ Airbus A320 a bydlí s italskou manželkou a třemi dětmi ve Veroně.

Za integraci ITA Airways do skupiny Lufthansa byl určen devětatřicetiletý Michael Trestl, dosavadní vysoký manažer Austrian Airlines, zodpovědný za obchod. Ten se kvůli tomuto novému úkolu přestěhuje z Vídně do centrály Lufthansy ve Frankfurtu. Jedním z jeho prvních úkolů bude též převedení ITA Airways ze SkyTeamu do Star Alliance. Trestl má zkušenosti i ze Švýcarska. Nejprve formoval strategii růstu společnosti Edelweiss, poté se stal vedoucím strategie a následně vedoucím sítě ve společnosti Swiss.

Dvojici zkušených manažerů doplňuje Lorenza Maggio, jako nová šefka strategie ITA Airways. Maggio byla dosud zodpovědná za prodej v Evropě, Blízkém Východě a Africe. Předtím byla tato sedmačtyřicetiletá Italka zodpovědná za strategii značky a zákazníků ve společnosti Eurowings a také vedla dceřinou společnost LSG Evertaste.

Airbus A350-900 společnosti ITA Airways, březen 2023 (autor: Simply Aviation, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0)

Témata