EasyJet nabízí online odbavení na ruzyňském letišti

18.02.2007 - Česká republika



Počet leteckých společností, které nabízejí cestujícím bez tzv. zapsaných zavazadel, možnost online odbavení na ruzyňském letišti vzrostl v únoru na šest. Nejnověji tuto službu nabízí cestujícím nízkonákladová společnost easyJet, která se tak zařadila vedle společností Air France, British Airways, KLM, SN Brussels Airlines a Swiss, jež tuto službu na Ruzyni již nabízejí. EasyJet je však přitom podle počtu odbavených cestujících třetí největší leteckou společností na pražském letišti (po ČSA a Travel Service). Vloni s ní přes letiště cestovalo 813 tis. pasažérů.

Jak online odbavení funguje? Cestující si na internetových stránkách společnosti s online check-in odbavením vybere podle plánku kabiny letadla své místo a vytiskne palubní vstupenku, která je podobná té, kterou by dostal u odbavovací přepážky na letišti. Na letišti pak cestující může zamířit rovnou k pasové a bezpečnostní kontrole a vyhne se tak někdy chvíli trvajícímu odbavení na přepážce. Po internetu se dá odbavení také zrušit, je však nezbytné ověřit si u letecké společnosti s jakým časovým předstihem. Přesná pravidla pro online odbavení určují jednotlivé letecké společnosti, například určují s jakým časovým předstihem je možné se elektronicky odbavit.

Také ČSA chtějí svým cestujícím poskytnout možnost samoobslužného odbavení. Projekt je rozdělen do dvou fází: od května 2007 zahájí provoz internetové aplikace pro odbavení cestujících s elektronickou letenkou a na podzim ČSA nabídnou možnost využití samoobslužných kiosků instalovaných na ruzyňském letišti.

Témata