EasyJet hodlá dobýt Prahu

23.02.2003 - Evropa



Britské nízkonákladové aerolinie easyJet dosáhly na trase mezi Prahou a Londýnem již 35 % podíl na trhu, což je o 7 % více než v předchozím roce. Vedle londýnského letiště Stansted letadla společnosti létají do Prahy z Bristolu a East Midlands. Na linkách mezi Prahou a Velkou Británií přepravil easyJet v loňském roce více než 400 000 cestujících a na letošní rok je plánován nárůst až na půl milionu. Napomoci tomu má i zbrusu nová linka Newcastle - Praha, na které easyJet zahájí provoz 1. srpna. Plány easyJetu míří však dále. V pátek se konala tisková konference společnosti na níž Rafael Aragones, ředitel pro jižní Evropu a Českou republiku, uvedl: "Chceme otevřít více linek do více destinací…zvažujeme spojení Prahy se všemi našimi destinacemi ve Velké Británii i kontinentální Evropě." O důležitosti českého trhu svědčí nejenom název funkce Rafaela Aragona, ale také fakt, že již na jaře mají být k dispozici webové stránky společnosti I v češtině, což by mělo zvýšit podíl Čechů na linkách easyJetu z ČR ze současných 15 na 20 %.

EasyJet - Boeing 737-700
Boeing 737-700 společnosti easyJet. (Foto: easyJet)

V současnosti je Praha spíše popelkou mezi destinacemi easyJetu. I přesto, že ji společnost vyhodnotila jako svou třetí nejžádanější destinaci po Nice a Malaze, četnost jejích letadel na pražském ruzyňském letišti tomu zdaleka neodpovídá. Jaké další linky easyJetu by do Prahy mohly tedy směřovat? Nejpravděpodobnější se jeví zahájení provozu z Liverpoolu a londýnského letiště Gatwick. Liverpool leží nedaleko Manchesteru a tak by tento spoj byl vážnou konkurencí pravidelné linky ČSA. Pokud by došlo k zahájení letů z Gatwick, Praha by měla přímé letecké spojení již se třemi londýnskými letišti. Zajímavější jsou informace o zvažovaném spojení Prahy s destinacemi easyJetu na evropském kontinentu. Zde by připadalo v úvahu spojení s Ženevou, kde má easyJet svoji základnu, ze které létá mj. do Amsterdamu, Barcelony, Nice či Paříže. Další základna by měla vzniknout na pařížském letišti Orly, kde easyJet má zájem o část slotů po zkrachovalých AirLib. Linka z pařížského Orly do Prahy je prozatím ale jen v rovině spekulací. Pan Aragones odmítl na tiskové konferenci odpovědět na otázku, zda easyJet plánuje zahájení letů i do dalších destinací ve střední Evropě.

Připomeňme, že easyJet dnes spolu s Go, které budou v nejbližší době plně zaintegrovany, vypraví do Prahy šest letů denně. Obě společnosti provozují 64 letadel typu Boeing 737, které ovšem budou v nadcházejících letech nahrazeny stroji Airbus A319. Společně přepravily v loňském roce 17 milionu cestujících na linkách do 36 destinací v Evropě. Při této příležitosti pan Aragones prohlásil, že společnost má na dosah ruky rozhodnutí, zda převezme dceřinnou společnost British Airways, Deutsche BA, čímž by získala výrazné zastoupení na německém trhu low-cost dopravy.

Témata