ČSA budou sponzorovat fotbalový klub Slávie
26.07.2005 - Česká republika
Hlavním sponzorem pražského fotbalového klubu Slavia se pro sezónu 2005/06 stanou České aerolinie. ČSA tak vystřídají jako nový generální partner francouzský maloobchodní řetězec Carrefour, který byl sponzorem klubu po čtyři roky. Podle prezidenta ČSA Jaroslava Tvrdíka byla nabídka sponzorství pro ČSA velmi výhodná, přesnou částku jakou budou aerolinie klub podporovat však odmítl uvést s odvoláním na obchodní tajemství.
Spolupráce se Slávií není první vstupem ČSA na fotbalové pole. V červnu letošního roku společnost zahájila spolupráci s brankářem FC Chelsea Petrem Čechem, který propaguje linky mezi Prahou a Velkou Británií. "Podporu fotbalu chápeme jako nedílnou součást marketingových aktivit ČSA. Od spolupráce s SK Slavia Praha očekáváme výraznou prezentaci ČSA a spojení s úspěšnými výsledky tohoto fotbalového klubu," uvedl Bohuslav Šantrůček, viceprezident pro marketing a obchod ČSA.
Partnerství mezi leteckými společnostmi a fotbalovými kluby nejsou nijak ojedinělá. Asi nejznámějším je sponzorství fotbalu společností Emirates, která je sponzorem nadcházejícího mistrovství světa ve fotbale v Německu, anglického klubu FC Chelsea (skončilo v letošní sezóně) či nově od příštího roku klubu Arsenal FC, který pojmenuje svůj nový stadion Emirates Stadium. Sponzorování klubů se nevyhýbají ani nízkonákladové společnosti, například britský easyJet je nově sponzorem německého klubu Borussia Dortmund.