Air France a KLM otevřely v Praze společnou kancelář
06.10.2006 - Česká republika
Společnosti Air France a KLM včera krátce po poledni slavnostně otevřely v Praze novou pobočku. Společná kancelář Air France KLM pro Českou republiku se nachází v Jungmannově ulici 34. Dosud měli Air France a KLM v centru Prahy samostatné kanceláře. V nové kanceláři bude pracovat 26 zaměstnanců, přičemž pro Air France KLM pracuje v České republice celkem 59 lidí.
Otevření nové kanceláře se uskutečnilo za přítomnosti Etienna Rachou, viceprezidenta Air France pro Evropu a severní Afriku, Marnixe Fruteimy, senior viceprezidenta KLM pro Evropu a severní Afriku, francouzského a nizozemského velvyslance v ČR, představitelů partnerských leteckých společností, cestovních agentur a dalších hostů. Pásku spolu s viceprezidenty Air France a KLM a velvyslanci slavnostně přestřihl také olympijský vítěz v desetiboji Roman Šebrle, který jak uvedl služeb Air France KLM využívá včetně věrnostního programu Flying Blue.
Zleva: francouzský velvyslanec v ČR Charles Fries, vicepresident Air France Etienne Rachou, Roman Šebrle, holandský velvyslanec v ČR Jan Lucas van Hoorn a vicepresident KLM Marnix Fruitema
(foto: Air France KLM)
Air France a KLM postupně po celém světě postupně integrují své prodejní a marketingové aktivity: otevírají společné kanceláře (již 62), společná prodejní místa (32), zřizují společné přepážky pro odbavení, na letištích sdílejí salónky apod. V lokálních zastoupeních a regionálních divizích dochází k zavádění společných struktur řízení.
Jak uvedl na tiskové konferenci František Šiling, ředitel KLM pro ČR, je Air France KLM na českém trhu z hlediska prodejů zahraničním leteckým dopravcem číslo jedna. Nová společná kancelář je výrazem integrace aktivit obou společností v ČR, oba přepravci mají společný management, vystupují jednotně na českém trhu, uzavírají s cestovními agenturami společné kontrakty, mají společné call centrum, to vše s cílem snížit náklady a prohloubit synergické efekty fúze Air France a KLM. Z integrace profitují výrazně také cestující, příkladem může být širší výběr tras a možnost využití kombinace letenek obou aerolínií.