AirBaltic objednal další Airbusy A220-300

13.08.2024 21:00 - Evropa



Lotyšská aerolinie airBaltic využila svou opci z loňského dubajského aerosalonu a závazně objednala dalších deset Airbusů A220-300. Airbus uvedl, že se jedná již o čtvrtou objednávku letadel A220 touto leteckou společností.

Tímto nejnovějším kontraktem airBaltic navýšil celkový počet závazně objednaných A220-300 na 90 letadel. Toto číslo by mohlo v budoucnu vzrůst až na stovku, poněvadž společnost má ještě opci z loňského roku na deset letadel A220.

AirBaltic - Airbus A220-300 (foto: airBaltic)

Martin Gauss, prezident a generální ředitel společnosti airBaltic, uvedl: „Poprvé v historii společnosti plánuje airBaltic provozovat flotilu téměř 100 letadel A220-300 a uplatněné nákupní opce jsou dalším krokem správným směrem. Tento typ letadla hrál nedílnou roli v mezinárodním úspěchu společnosti airBaltic. Uplatněním těchto opcí posilujeme naši neochvějnou podporu a důvěru v program A220 a těšíme se na rozšíření naší flotily v nadcházejících letech.

Společnost airBaltic v současnosti provozuje 48 Airbusů A220-300 a je tak v současnosti největším provozovatelem této verze A220 nejen v Evropě, ale i na světě. Při započtení menší verze A220-100 provozuje více letadel A220 jen americká Delta Air Lines.

Ve flotile airBaltic se objevil první Airbus A220-300 v roce 2016 a společnost se stala prvním provozovatelem letadel A220-300 na světě. Během pandemie Covid-19 aerolinie unifikovala svou flotilu na tomto typu, což pomohlo k zvýšení efektivity provozu.

Airbus A220 je nejmodernějším dopravním letadlem ve své třídě, které umožňuje přepravu 120 až 150 cestujících na letech dlouhých až 3 600 námořních mil (6 700 km). Ve své třídě má největší a nejpohodlnější kabinu, sedadla a okna, což zajišťuje cestujícím vynikající komfort. Díky kombinaci nejmodernější aerodynamiky, pokročilých materiálů a motorů GTF™ nejnovější generace společnosti Pratt & Whitney přináší letoun A220 zákazníkům o 50 % nižší hlukovou zátěž ve srovnání s letadly předchozí generace a přibližně o 40 % nižší emise NOx, než jsou průmyslové standardy. Letadlo nabízí o 25 % nižší spotřebu paliva a emise CO2 na jedno sedadlo ve srovnání s letadly předchozí generace. Stejně jako všechna letadla Airbus je i A220 již schopen provozu s až 50% podílem udržitelného leteckého paliva (SAF). Cílem společnosti Airbus je, aby do roku 2030 byla všechna vyrobená letadla schopna provozu až na 100 % SAF.

V současnosti však plní české sociální sítě trochu jiné zprávy o společnosti airBaltic. Společnost se rozhodla každé ze svých letadel ve flotile pojmenovat po nějaké obci, která se nachází v jedné ze tří pobaltských zemí. Název jedné přímořské třítisícové vísky v estonském kraji Lääne-Virumaa zaujal uživatele českých sociálních sítí natolik, že burcují z recese k účasti v internetovém hlasování. Snem českých recesitů je nejen, aby jedno z letadel Air Baltic bylo pojmenováno po této obci (laskavý čtenář si sám dohledá), ale aby také bylo nasazeno na linky do Prahy. Největším přáním je pak fotka jak recesista nastupuje do letadla s tímto názvem. Kvůli možnému pojmenování jednoho letadla A220-300 po jedné malé estonské obci s největší cementárnou v zemi tak Air Baltic může ve výsledku i nechtěně výrazně navýšit zájem o lety z Prahy do pobaltských zemí. Bude zajímavé pozorovat, jak celá anketa dopadne.

Airbus A220-300 společnosti Air Baltic, duben 2022 (foto: Anna Zvereva/Wikimedia Commons - CC-BY-SA-2.0)

Témata