Air Austral v problémech. Aerolinii z Réunionu čeká restrukturalizace
11.03.2024 10:39 - Afrika
Akcionáři silně zadlužené společnosti Air Austral schválili minulý týden restrukturalizační plán, který by měl přinést snížení nákladů. V rámci restrukturalizace plánuje aerolinie z ostrova Réunion výrazné snížení personálních nákladů. Vedle snížení mezd o 10 % na jeden rok se očekává také snížení počtu zaměstnanců. Společnost rovněž chce snížit platby externím dodavatelům. Rovněž se počítá s optimalizací sítě zejména krátkých a středně dlouhých linek. Akcionáři se ozdravný plán rozhodli podpořit částkou 10 milionů eur.
Air Austral těžce zasáhla pandemie koronaviru a s ní spojená cestovní omezení. Přestože společnost čerpala státní pomoc, tíží ji značné dluhy a v posledních měsících balancovala na pokraji insolvence. Situaci dále zhoršilo nucené odstavení Boeingu 787 a dvou A220 v loňském roce, kdy si společnost musela pronajmout náhradní kapacity.
Air Austral - Boeing 777-300ER (foto: Masahiro Takagi/Wikimedia Commons - CC BY 2.0)
Restrukturalizační plán by měl skončit v roce 2025. Na jeho konci by se měla aerolinie dostat do zisku. V tomto roce se má také počet přepravených cestujících vrátit na předcovidová čísla.
V rámci optimalizace zatím bylo rozhodnuto o pozastavení letů na Seychely, do měst Toliara a Taolagnaro na Madagaskaru. Naopak dochází k posílení kapacit na některých dálkových linkách. Týká se to letů z Réunionu a Mayotte do Paříže, na lince do Bangkoku společnost nasadí větší Boeing 777.
Před pandemií byla společnost Air Austral podle statistik francouzského úřadu civilního letectví DGAC pátou největší francouzskou leteckou společností (za Air France, Transavia, Air Corsica a Air Caraibes). Air Austral je vlastněn z 55 % firmou RunAir, kterou kontrolují soukromí investoři z Réunionu. Zbylých 44 % drží místní společnost Sematra, která je kontrolovaná místní správou Réunionu. V minulosti Sematra držela 99 % akcií Air Austral.
Od roku 2021 provozuje Air Austral také Airbusy A220-300 (foto: Airbus)