30.11.-0001 00:00
Swiss vykázal za účetní rok 2002 ztrátu 706 miliónů dolarů. V této částce se podle společnosti projevují náklady 180 miliónů dolarů, jež musely by vynaloženy na přeměnu bývalého Crossairu a zbytků zkrachovalého Swissairu do nové společnosti. I tak je ovšem tato provozní ztráta velmi hluboká.
30.11.-0001 00:00
Hawaiian Airlines požádaly o ochranu před věřiteli. Uchýlit se pod ochranu před věřiteli byly nuceny i v roce 1993, tedy o deset let dříve. K tomuto kroku společnost nyní přivedl dluh 143 miliónů dolarů, jež je následkem slabé poptávky ze strany cestujících a neschopnosti společnosti přizpůsobit své výdaje této skutečnosti. Hawaiian plánují opustit tzv. Chapter 11 již na podzim tohoto roku.
30.11.-0001 00:00
Podle vydání deníku MF Dnes z 1. dubna nemůže letecká společnost Fischer Air používat jedno své letadlo. Důvodem je jeho obstavení celni správou kvůli celnímu dluhu, kdy společnost údajně nezaplatila část daně z přidané hodnoty za jedno z letadel, které má v pronájmu. Fischer Air bude moci letadlem disponovat až po uhrazení dluhu. K uvedenému článku zveřejnila společnost Fischer na svých internetových stránkách prohlášení z něhož vyjímáme: Letecká společnost FISCHER AIR provozuje 3 letadla BOEING 737-300. Dvě z nich patří hamburským společnostem pana Václava Fischera. Tato letadla byla do České republiky dovezena v roce 1997, clo a daň z přidané hodnoty byly okamžitě uhrazeny. Další letadlo provozované FISCHER AIR patří americké společnosti BOULLIOUN. Toto letadlo bylo do České republiky dovezeno v květnu 2001 a bylo uvedeno do režimu dočasného použití, což je u letadel na operační leasing běžné. V souvislosti s novým českým celním zákonem však vedení firmy rozhodlo, že letadlo převede do režimu volného oběhu. Letadlo s registrací OK FIT bylo v průběhu března ve Velké Británii podrobeno před letní sezónou důkladné pravidelné prohlídce a po návratu do České republiky byla zahájena procedura převedení letadla. Letadlo bylo na určitou dobu vyjmuto z provozu FISCHER AIR.
Clo je nulové a daň z přidané hodnoty, kterou společnost uhradí, bude jako vždy v těchto případech obratem vrácena zpět. O skutečný celní dluh společnosti FISCHER AIR vůči státu se nejedná...
30.11.-0001 00:00
Air France a British Airways oznámily, že k 1. listopadu 2003 vyřadí ze své flotily letouny Concorde. Air France zastavuje pravidelné lety tímto letounem k 31. květnu, British Airways ukončí nadzvukové lety koncem října. Uváděným důvodem je pokles zájmu cestujích a vysoké náklady na provoz. Po třiceti letech se tak uzavírá éra luxusního a rychlého létání tímto elegatním letounem.
30.11.-0001 00:00
Cargolux Airlines International uzavřely loňský rok s čistým ziskem 49,3 mil. USD, což je o 220 % více než v roce 2001. Obrat společnosti dosáhl 807,5 mil. USD (+ 10,45 %), výkony stouply na 4,157 mil. tunokilometrů (+ 10,3 %), vytížení letadel dosáhlo 72,5 %.
30.11.-0001 00:00
Praha se v říjnu 2003 společně s Belfastem a Ženevou nejspíše stane jednou z prvních destinací, kam budou směřovat linky bmi baby z jejich nového hubu Teesside. Praze tak byla dána přednost před dalšími italskými a španělskými městy, které budou následovat.
30.11.-0001 00:00
PIA - Pakistan International Airlines jsou připraveny obnovit lety do Indie téměř ihned, jakmile obdrží konečné povolení. Společnost chce létat dvakrát týdně z Karáčí do Bombaje, dvakrát týdně z Karáčí do Nového Díllí a dvakrát týdně z Lahore do Nového Díllí.
30.11.-0001 00:00
Gulf Air oznámil významnou expanzi svých linek vedoucích z ománského Muscatu. Od července se počet týdenních odletů zvyšuje ze 74 na 116, přičemž budou zavedeny nové destinace jako Frankfurt, Dháka, Islámábád a Lahore. Vše následuje dříve oznámené prohloubení spolupráce mezi Gulf Air a Oman Air.
30.11.-0001 00:00
Příští rok se vedle New Yorku a Chicaga nejspíše v síti linek společnosti Emirates objeví i Vídeň.
30.11.-0001 00:00
Mimořádné zasedání představenstva ČSA 10. června jednomyslně podpořilo dosavadní postup vedení společnosti ve smyslu rovného přístupu ke všem zaměstnancům. Zároveň považuje mzdové a sociální požadavky předložené odborovými organizacemi za zcela nepřijatelné. Představenstvo schválilo kroky vedení společnosti k uzavření "dohody o postupu při kolektivním vyjednávání", což vedení ČSA má umožnit uzavření většího počtu kolektivních smluv. Představenstvo uložilo vedení ČSA pozastavit s okamžitou platností rozhodování o významných investičních záměrech, včetně rozvoje letadlového parku, až do vyřešení sociálního konfliktu.