28.07.2009 09:00
OpenSkies ruší lety na trase Amsterdam – New York. Poslední let se uskuteční 15. srpna a aerolinie se budou věnovat již jen letům mezi New Yorkem a Paříží. OpenSkies podle vlastních slov vybudovaly zhruba 16 procentní podíl na segmentu prémiových cestujících, ale linka byla v současném ekonomickém prostředí i tak ztrátová. Cestující si mohou vybrat mezi překnihováním na lety British Airways nebo refundaci letenky.
24.07.2009 14:35
Thai International Airways se rozhodly odložit dodávky objednaných letadel Airbus 380 až na rok 2012. Podle zpráv zpravodajské agentury Reuters se aerolinie již s výrobcem Airbus SAS dohodly na nových termínech dodání šesti megalinerů. Thajské národní aerolinie se tak zařadily po bok dalších společností, které vzhledem k současnému stavu ekonomiky učinily podobná opatření. Odložení některých dodávek strojů Airbus 380 v minulosti oznámily například Singapore Airlines nebo Air France.
24.07.2009 14:30
South African Airways a Air India uzavřely bilaterální dohodu o code-sharingu na letech mezi svými domovskými státy. Ty jsou operované výhradně jihoafrickými aeroliniemi. Kód Air India se objeví také na letech z Johannesburgu do Durbanu a Kapského města. Naproti tomu SAA umístí svůj kód na řadu domácích linek Air India z Díllí a Bombaje. Dohoda, která již vešla v platnost, byla uzavřena ještě před vstupem Air India do Star Alliance. Indické aerolinie samotné v rámci afrického kontinentu nalétávají pouze Nairobi.
24.07.2009 14:25
Italská nízkonákladová společnost MyAir byla nucena zastavit prodej letenek a s platností od 24. července zastavit všechny své lety. Důvodem je odebrání licence k provozu letecké dopravy italským úřadem pro civilní letectví ENAC. Ten tak učinil na základě špatné finanční situace společnosti, která podle názoru ENAC již nebyla schopna zajistit svým zákazníkům záruku pravidelnou dopravy. MyAir disponovaly pouze dočasnou licencí již od 25. června. Společnost provozovala mix letadel Airbus 320 a Canadair CRJ900 na linkách především v rámci jižní Evropy.
24.07.2009 12:00
EasyJet oznámil expanzi do zcela nové země. Od 2. listopadu 2009 bude společnost pravidelně létat z Lodnýna/Luton do Tel Avivu. Frekvence letů byla v první fázi stanovena na pět letů týdně. V rámci evropských nízkonákladových společností se jedná o ojedinělé spojení, kterému odpovídá i cena letenky. Odlet z Londýna je naplánován na 11:30 s příletem do určené destinace v 18:25. Zpáteční linka poletí v časech 19:25 – 23:05. Společnost v listopadu rozšíří také své působení v Maroku. Cestující budou moci nově využít spojení Londýn/Gatwick – Agadir, jež bude provozováno dvakrát týdně.
21.07.2009 10:10
Emirates vypraví 9. září jedno ze svých letadel Airbus 380 do Birminghamu. Společnost se na tom dohodla se správou tamního letiště, které ten den pořádá oslavy u příležitosti 70. výročí otevření tamního vzdušného přístavu. Nový typ letadla obslouží v daný den dopolední linku EK39. Cestující se s letadlem setkají také na zpáteční lince EK040, která z Birminghamu odlétá v 15:05.
18.07.2009 12:20
British Airways potvrdily 29. září jako datum prvního all-business letu na trase Londýn/City – New York. Od října bude frekvence letů navýšena na dva lety denně kromě sobot, kdy je toto londýnské letiště uzavřeno. Nová letadla Airbus 319 upravená pro přepravu 32 cestujících v obchodní třídě nabídnout pasažérům kromě obvyklého standardu také možnost připojení k internetu. Linky budou označeny čísly 001, 002, 003 a 004, která byla v minulosti používána pro nadzvukové spoje mezi Londýnem a New Yorkem obsluhované legendárními letadly Concorde. V případě letiště Londýn/City se jedná o jeho vůbec první dálkové spojení.
18.07.2009 12:15
5. srpna dojde na letišti Helsinki/Vantaa ke sjednocení veškerého provozu aerolinie Finnair, jejich dceřinné společnosti Finncom a aliačních partnerů z uskupení Oneworld. Tyto subjekty budou nově používat výhradně prostory terminálu dva. Ostatní letecké společnosti budou přestěhovány do terminálu jedna. Ten byl až doposud určen pouze pro domácí linky, ale od stejného data bude schopen odbavovat i mezinárodní lety. Oba terminály jsou propojeny novou bezpečnostní kontrolou, jejíž součástí budou i stanoviště věnovaná výhradně cestujícím prémiových tříd.
18.07.2009 12:10
Tiger Airways plánují na letišti Melbourne/Tullamarine bázovat již pátý letoun. Zatím není jasné, zda zvýšení počtu letadel povede ke zvýšení počtu nalétávaných destinací nebo pouze k navýšení frekvencí na stávajících linkách. Druhou základnou aerolinií v Austrálii se nedávno stalo Adelaide, kde společnost bázuje dva letouny. I přes pokles světové ekonomiky se Tiger Airways nevzdávají svého dlouhodobého cílu postupně v Austrálii vybudovat flotilu 30 letadel.
18.07.2009 12:05
Letecké společnosti aliance Oneworld by do konce roku měly na svých internetových stránkách nabízet nejen své lety ale i všechny lety všech aliačních partnerů. Obchodní ředitel aliance Fillip Lemmens k tomu uvedl: „Cestování do kterékoliv destinace na mapě aliance oneworld se tak stane o mnoho snažší.“ Poslední leteckou společností, která tuto novinku postupně zavádí je Finnair. Na jeho internetových stránkách bude po dokončení implementace projektu možné knihovat lety mezi 160 000 páry destinací.