18.03.2004 16:20
Americké FAA a evropská EASA certifikovaly letoun B777-300ER. Tomu tak nic nebrání zařadit se do běžného provozu u aerolinií. První stroj obdrží již příští měsíc Air France skrze ILFC. Boeing prozatím eviduje 63 objednávek od osmi společností na tuto variantu velmi úspěšné řady 777.
18.03.2004 14:50
Airbus Industrie za minulý rok vykázalo obrat 19 miliónů eur. Zisk se vyšplhal na 1,35 miliardy.
18.03.2004 13:15
Austrian a EgyptAir podepsaly dohodu o code-sharingu mezi Vídní a Káhirou. Kód OS se objeví i na některých regionálních spojích po Egyptě. Naopak k 28. březnu končí code-sharing s ČSA na trase Vídeň – Praha a s maďarským Malévem mezi Vídní a Budapeští.
18.03.2004 10:55
Francouzské úřady přerozdělily bývalé sloty Air Littoral na letišti Paříž – Orly. Většinu práv získaly Aigle Azur (1 460), Montenegro Airlines (936), Pulkovo Airlines a SkyEurope (624). Dále pak také Air Nostrum, Egypt Air, Turkish Airlines a Tunisair. Slovenský dopravce zatím oficiálně neoznámil zavedení letů na toto letiště.
18.03.2004 10:05
FedEx vážně uvažuje o nahrazení flotily letadel B727 letouny B737-300 a B737-400. Několik firem již bylo požádáno o předložení ceny, za kterou je možné konvertovat tento typ letounu z osobní na nákladní verzi. Celkově se FedEx zajímá až o 50 letadel tohoto typu.
18.03.2004 08:50
Spojení Air France a KLM se odehraje v období od 22. března do 26. dubna. Podíl francouzských aerolinií v nové společnosti Air France – KLM bude 81%.
18.03.2004 06:40
Brazilské TAM zvažují nabídnutí určitého podílu akcií veřejnosti. Zároveň společnost zkoumá možnosti expandovat na zahraničních linkách. Mezi zvažované destinace patří Santiago de Chile, New York a nebo Caracas.
17.03.2004 19:00
Air Europa objednala další dva letouny B737-800 v přibližné hodnotě 120 miliónů dolarů. Po dodání těchto letadel se tak flotila letadel Boeing u tohoto dopravce rozroste na 34 kusů.
17.03.2004 16:45
Frontier Airlines zvyšují frekvenci na letech z Denveru do destinací Chicago (Midway), Tucson, St. Louis a Atlanta. Vesměs se jedná vždy o další denní let.
17.03.2004 14:30
Od 31. října budou KLM znovu létat na lince Amsterdam – Atlanta. Ta bude denně obsluhována stroji B767-300ER. Vzhledem k výraznému poklesu poptávky byl provoz na této lince zastaven krátce po 11. září 2001. KLM nyní spoléhají na zlepšující se stav světové ekonomiky a alianci s Delta Air Lines.