Aktuality


04.04.2006 17:55
SN Brussels Airlines a Virgin Express se příští rok sloučí v jednoho dopravce. Již minulý rok došlo k majetkovému propojení obou společností, které nyní spadají pod jeden holding. Nové jméno nebylo zatím zveřejněno. Společnost se zaměří především na další rozvoj linek do evropských měst, ale měly by být rozšířeny i dálkové linky, které povedou i mimo africký kontinent. Společnost již jedná o pořízení letadel, která by takové rozšíření provozu umožnila.


04.04.2006 14:10
Air France převezmou příští rok první letoun, který bude vybaven systémem, jež umožní cestujícím používat mobilní telefony za letu, aniž by to ohrozilo jeho bezpečnost. Během letní letové sezóny 2007 bude společnost nový systém zkoušet u jednoho letounu A318, který bude létat na evropských linkách ale také do severní Afriky. Poté, co Air France otestují odezvu u cestujících, bude rozhodnuto, zda se tato novinka stane součástí služeb Air France.


04.04.2006 13:05
Air New Zealand zahájil 26. března lety mezi Aucklandem a australským Adelaide. Nová linka bude v provozu třikrát týdně a obsluována bude letouny A320-200. Na první let si podle vyjádření společnosti koupilo letenku 146 cestujících. Adelaide je již šestou destinací společnosti v Austrálii.


04.04.2006 12:40
Flotila Etihad Airways se v minulých dnech rozrostla o další dvě letadla. V Abu Dhabi přistál jeden nový letoun B777-300ER a jeden A330-200. Jedná se o čtvrté a páté letadlo z celkem 29, které společnost minulý rok objednala u výrobců Boeing a Airbus. První letoun bude létat na dálkových linkách, mimo jiné také do Johanesburgu, Manily a Manchesteru, zatímco druhý bude obsluhovat linky po Středním východě.


03.04.2006 09:55
Další evropskou destinací, kam Emirates létají již dvakrát denně je Paříž. 26. března byl počet letů navýšen ze dvanácti na patnáct týdně. Pařížské letiště Charlese de Gaulla je obsluhováno letadly A330-200. Ty jsou konfigurovány pro přepravu 237 cestujících ve třech třídách. Společnost již dříve prohlásila, že všechny její evropské cíle by měly být v budoucnu nalétávány minimálně dvakrát denně.


03.04.2006 09:50
Qantas Airways opět jednají s výrobci letadel Boeing Company a Airbus SAS o možném objednání letadel s ultra-dlouhým doletem, které by spojily Sydney s Londýnem a New Yorkem. Podle víceprezidenta pro finance by toto kolo jednání týkající se letounů B777-200LR respektive A340-500 mělo být uzavřeno do tří až čtyř měsíců. Aerolinie letadla objednají, pokud je výrobci upraví tak, aby splňovala nároky společnosti na ekonomii provozu. Kromě Londýna a New Yorku by mohla sloužit i na kratších linkách, kde by létala plně vytížena. V souvislosti s tímto je často zmiňována nová linka Sydney - Dallas.


03.04.2006 09:35
Airbus SAS stanovil na základě evakuačního testu maximální počet cestujících v letadle A380-800. Celkem 853 lidí a 20 členů posádky dokázalo letoun opustit za 78 sekund. Navíc bylo stanoveno, že se vše musí odehrát ve tmě a použito smělo být pouze osm ze 16 východů. Které to budou nevěděli dopředu ani cestující ani členové posádky. Letoun A380-800 bude u aerolinií, které jej zatím objednaly, nejčastějí létat v úpracě pro 500 - 555 cestujících.


03.04.2006 09:30
Boeing dodal německé společnosti Hapagfly hned tři nová letadla B737-800. Celkem aerolinie převzaly již čtyři letouny tohoto typu z deseti objednaných. Hapagfly v současnosti provozuje kromě těchto letadel také starší A310-200, které jsou upraveny pro dopravu až 271 cestujících. Společnost se zaměřuje na linky vedoucí z německých letišť do destinací na jihu Evropy a v severní Africe


30.03.2006 00:51
Cubana plánuje objednat pět nových letadel ruské výroby, informovala agentura Reuters s odvoláním na nejmenovaného ruského diplomata. Kubánský dopravce by měl údajně objednat další dva Iljušiny Il-96-300 a tři Tupolevy Tu-204, z toho jeden v nákladní verzi. Před dvěma týdny byl Cubaně dodán druhý Il-96-300. Tento stroj je ve VIP úpravě a je primárně určen pro přepravu kubánského diktátora Fidela Castra.


29.03.2006 08:10
Air France a Qantas Airways jednají o rozšíření spolupráce na letech mezi Austrálií a Francií. V současnosti mohou cestující Air France z Paříže pokračovat ze Singapuru s australskými aeroliniemi do šesti destinací. Podle slov představitelů Air France využije tuto možnost denně až sto cestujících. Proto je na pořadu dne buď rozšíření provozu na lince Paříž - Singapur nebo nalezení jiných letišť v jihovýchodní Asii, kde by mohli cestující přesedat. V současnosti je linka do Singapuru obsluhována letadly B777-300ER s kapacitou 310 míst.