4308


30.11.-0001 00:00
Delta Air Lines do konce příštího jara hodlají propustit 7 - 8 tisíc zaměstnanců. Společnost jako vždy dá přednost nejdříve dobrovolným odchodům a až pak se bude rozhodovat kolik lidí bude firmu nuceně muset opustit.


30.11.-0001 00:00
Jordánský národní dopravce Royal Wings zahájí 17. června pravidelné lety z Ammanu do Detroitu. Nová linka bude provozována jednou týdně letadly Airbus A340.


30.11.-0001 00:00
27. ledna očekává Fedex nový typ ve své flotile. Bude jím ATR42-320, který bude používán na domácích méně vytížených linkách po USA. Fedex tyto letouny odkoupil od Continental Airlines, u kterých je provozovali jejich franchisingoví partneři.


30.11.-0001 00:00
United Airlines se stále nedaří zvládnout krizi, v níž se nacházejí. Ta se naopak prohlubuje, neboť za čtvrté čtvrtletí roku 2002 se ztráta zvýšila na 1,5 miliardy dolarů v porovnání s 308 milióny dolarů za stejné období předchozího roku.


30.11.-0001 00:00
Aerolineas Argentinas hodlají ještě tento rok založit v Chile dceřinnou společnost. Ta by měla používat jeden letoun B747-200 pro mezinárodní a dva B737 pro vnitrostátní linky. První lety se mají uskutečnit v říjnu 2003.


30.11.-0001 00:00
Britské aerolinie Titan Airways rozšířily svůj letadlový park o první Boeing 757.


30.11.-0001 00:00
Air India darovaly 7. března afghánské společnosti Ariana třetí Airbus A300B4.


30.11.-0001 00:00
LTU získaly souhlas Evropské komise, jež se týká převedení dluhu 100 miliónů eur na dlouhodobou půjčku, jež je krytá spolkovým státem SRN - Severním Porýním / Vestfálskem. Podle EK dala tato transakce, bez níž by LTU zbankrotovaly na konci roku 2001, čas resktrukturalizovat se a přizpůsobit se novým podmínkám trhu. Společnost se má vrátit do černých čísel v roce 2004 a dluh má být při běžných úrocích splacen do roku 2009.


30.11.-0001 00:00
Na setkání představenstva Thai International Airways, jež se má odehrát 9. dubna, bude pravděpodobně rozhodnuto o nákupu osmi letadel typu A340-500 nebo A340-600.


30.11.-0001 00:00
Ryanair dokončil akvizici společnosti Buzz. Tento dopravce zaplatil pouze 20,1 miliónu, tedy o 3 milióny méně než se původně předpokládalo. Tento kontrakt přežilo pouze 130 zaměstnaneckých míst. O odchodné zbylých 470 zaměstnanců se však musí postarat bývalý vlastník Buzzu, KLM.